Természetesen ezzel a kiegészítéssel
nem lehet önállóan Héttengert játszani,
az eredeti szabálykönyv szükséges a
világleírás miatt.
Az induló
hősjelöltek 8 ponttal kezdjenek. Ha viszont már kezdetben
hősökkel szeretnétek játszani, mindenki 10 pontot
kapjon. Nincsenek mágikus és harcművész
képességek.
Kiejtési |
útmutató |
---|---|
Avalon |
evölon /e: az ember szó első e-je |
Elaine |
ilein |
Edwards |
eduödsz /az u r-szerű |
Jeremiah |
dzseriMÁia /az ia nagyon gyors |
Berek |
birök |
Carleon |
kálion |
Inismore |
ájniszmór /raccsolós r |
Donovan |
donoven |
Eisen |
ájzn |
Eisenfaust |
ájznfáuszt /rövid áu-val |
Eisenfürst |
ájznfürszt /raccsolós r, mintha füöszt lenne |
Dracheneisen |
dráhenájz'n /kemény h, mint az ihlet szóban |
Die Kreutzritter |
dí krojcritter /a harmadik r raccsolós, mintha ritteö lenne |
Kastillia |
kászTÍJjá |
Aldana |
álDÁnyá |
Sandoval |
szánDÓbvál |
Los Vagos |
losz bvágósz |
Montaigne |
monteny |
Empereur |
emperőr |
Valroux |
válru |
Charause |
sáróz |
Porté |
porté |
Veser |
viszir |
Leegstra |
liigsztra |
Vendel |
vindil |
Lærdom |
lejrdóm |
Skjær |
szkjejr |
Vodacce |
voDÁccse /rövid á-val |
Ambrogia |
ámbRÓdzsá /rövid á-val |
Rilasciare |
riláSÁre |
Sorte |
szórte |
Strega |
sztregá |
A vívóiskolák a következő előnyöket biztosítják: 1-es hárítás (sebfelfogás) közelharcban, lefegyverezheti, vagy névjegyével megjelölheti ellenfelét, ha átváltja erre legalább 4 pontos sebzését. 1 karakterpontba kerül. Ezenkívül vagy a kétkezes harc, vagy pedig a mestervívás fortélyaira is kiképzik tanoncaikat, ami további 0,5, illetve 1 pontot igényel.
Félvérűség: varázsereje
sosem érheti el a hivmaxot, legfeljebb 3. szintig fejlődhet.
Csak 1 VP-s varázslatokat használhat. A kétvérűekre
is ez áll, csak ugye ők kétféle mágiát
űznek. A teljesvérű 2, a félvérű 1, a kétvérű
1-1 varázslattal kezd. A játék során az
újabb varázslatok tanulása karakterpontot nem
igényel. A varázserő szintenként 1 pontba
kerül.
A varázsvérűek nem képesek mágiát
érzékelni.
Mágiaellenállás
nincs.
Rúnarovó: skjær.
A rúnákat
varázslatként használják, 4-es
varázserővel tárgyra lehet róni, ezt évente
újítani kell. A skjærnek egyszerre varázserő
számú rótt rúnája lehet, melyeket
naponta varázserő/2 alkalommal lehet használni.
A 6.
szinttől egy és csakis egy rúnává
átlényegülhetnek véglegesen, a rúnát
eztán bármikor használhatják megkötés
nélkül.
Naponta varázserő×2 rúnát
lehet használni. Balsikernél sebződik 1d3 életpontot.
|
Rúnák |
|
---|---|---|
Kjøt |
Hús |
ellenállás csalásnak |
Bevegelse |
Empátia |
társas kapcsolatokra |
Varsel |
Előjel |
titkos szóváltás, mások zagyva beszédet hallanak. Hús hatása alatt állókra nem hat. |
Ensomhet |
Magány |
elszántság, elvág dolgokat [emberi kapcsolatokat |
Styrke |
Erő |
plusz sebzés |
Uvitenhet |
Rejtelem |
becsapás, Kapu ellen |
Stans |
Nyugalom |
időjárást lecsillapít, érzelmet nyugtat |
Storsæd |
Nagyság |
pluszokat ad akciókra [kiegyenlíti az erőviszonyokat, ha az ellen erősebb |
Kyndighet |
Jártasság |
tanítás (újradobás) [gyorsabban tanul, de nem többet |
Sterk |
Teljesség |
védelem, nehéz eltalálni, türelem, [+1 hárítás |
Velstand |
Gazdagság |
plusz jövedelem, egy kérdésére válaszolnak ősei emlékkép formájában |
Fjell |
Hegy |
sebek figyelmen kívül hagyása |
Høst |
Aratás |
földművelés [termékenység |
Grenseløs |
Köthetetlen |
bilincsek és kötelékek leesnek [érzelmi és mágikus is |
Krieg |
Harcos |
harc, találat [őrjöngés? |
Nød |
Hevesség |
időjárás rosszabb, hevesebb, harag felszítása |
Sinne |
Harag |
termet próbák, öncélúság [őrjöngés? |
Tungsinn |
Mélabú |
lehangoltság, félelem keltése |
Herje |
Pusztulás |
rontás, szerencsétlenség |
Reise |
Utazás |
észlelés próba [szerencsés út |
Fornuft |
Kapu |
számára ismerős helyekre tekinthet |
Lidenskap |
Szenvedély |
hőmérséklet növelése, [szenvedély |
Kjølig |
Gyűlölet |
csökkenti a hőmérsékletet [gyűlölet |
Villskap |
Düh |
villám: eltalálás: célzás próba +2-vel. sebzés 1d3 + varázserő. |
Áthúzás: áthúzhatja
magához egy megvérezett tárgyát, ha
mozdítható és átfér a nyíláson.
2VP-ért már emberméretű tárgyakat is
áthúzhat.
Ráhangolódás:
érzi a megvérezett tárgy irányát
és nagyjából a távolságát.
Távolsága: 1-es varázserő: 3 m, 2: 30 m, 3: 1,5
km, 4: 7 km, minden további szinttel +7 km.
Vérezés:
a megvérezett tárgyakat képes Áthúzni,
és csak ilyenhez Sétálhat. Egyszerre varázserő
+2 megvérezett tárgya lehet. A kapcsolatot bármikor
megszakíthatja véglegesen. A rituálé
ideje 5 kör.
Séta: 3 VP, varázserejéből
vonj ki 5-öt, ennyi embert vihet magával. Társaival
kézenfogva láncot kell alkotniuk. Aki szemét
kinyitja, vagy társa kezét elengedi, elveszett. Ha nem
tudnak megérkezni, mert például nincs elég
hely a tárgy környezetében, az utazók a
sétatérben rekednek, egy másik tárgyhoz
kell menniük. Az utazástól kapufenét kapnak
7-szívósság körig. Aki tud Sétálni,
az kettőt levonhat az összegből. Ezalatt -1 járul minden
kockadobáshoz a rosszullét miatt.
Zseb:
varázserő ×5 kg tárgyat tárolhat a
sétatérben. Élőlényeket, folyadékokat
tartóedény nélkül nem lehet benne
raktározni, értékes tárgyakat nem
érdemes, mert néha eltűnnek. Ha a súlylimitet
túllépi, az összes tárgy eltűnik.
Mindegyik esetben egy kör, hogy nyílást szakítson, s további egy kör a tárgymozgatás, vagy a séta.
Jellemérzékelés:
megtudja a célpont jellemvonásait.
Kapcsolat
(emberi) érzékelése, egyszerre egy
emberre varázsol.
Áldás és
átok: célpontja kívánsága
szerint megkapja a szerencse vagy a balszerencse képességet,
a boszorka pedig a balszerencsét. A képességek
minden egyes használat után 1/6 eséllyel
megszűnnek. Egy személynek lehet egyszerre szerencse és
balszerencse képessége!
Emberi kapcsolat
erősítése vagy gyengítése.
(2VP)
Kapcsolat megsemmisítése (3 VP): a
strega mindkét személlyel kapcsolatba kerül.
Kapcsolat létrehozása (4 VP): az új
szál kiszámíthatatlanul alakul ki.
Balsiker esetén a strega 1d3 pontos sebet kap, ami csak 3 hónap után kezd begyógyulni. Kapcsolat megszüntetése 1/6, új létrehozása 2/6, bármely más varázslat 1/36 eséllyel (2d6-on 2-es dobás) eredményez balsikert.
A Szarvas vadász legendája:
Erő, szívósság. +0,5 erő/ VP.
Robin
legendája: Íjászat, egy lövésre
varázspontonként +1 íjászat.
Jack
legendája: Átváltoztatás: kicsi tárgyakat
más holmivá. Átváltozás 2 VP más
alakba, varázserő számú alakja lehet. Otthon
átváltoztatása 3VP:
Thomas legendája:
Mágia érzékelése (mint a varázslók
képessége), megszüntetése (2 VP). Mágiát
blokkoló mezőt gerjeszthet (3 VP), 3 méteres körzetében
nem lehet varázserőt használni, a meglevők pedig
semlegesítődnek erre az időre.
A Zöld ember
legendája: Áldás: +1 minden kockára egy
jelenetig, a végén 1d3-at sebződik, Gyógyítás:
1 sebpont/VP.
Minden állatalak külön 1 VP-s varázslat. 2 VP-s varázslatokkal az állati képességeket kölcsönözhet másnap reggelig, de egyszerre csak egy állatét. Ekkor a használt képességhez tartozó testrésze és környéke részlegesen megváltozik a megnevezett állatéra. 3 VP-s varázslattal már eredeti emberi alakjában alkalmazhat állati képességeket. Naponta varázserő /2 alkalommal használható, melybe a visszaalakulása nem értendő bele.
Bagoly: éjjellátás, csöndes
(+1 lopakodás).
Egér: csöndes, éles
látás, éles szaglás.
Farkas: csöndes,
éles szaglás, ugrás.
Hóleopárd:
csöndes, éles szaglás, ugrás.
Medve:
éles szaglás, úszás.
Macska: csöndes,
esés, éjjellátás.
Nyúl: éles
hallás, éles látás, futás,
ugrás.
Róka: csöndes, éles szaglás,
ugrás.
Sólyom: éles látás.
Vidra:
éles szaglás, nagy levegő, úszás.
Használd az Abaculusból a Fohász képességet.
Ebben a korban egyes seregek még használtak
mellvértet és sisakot. Más páncél
nemigen lehetséges. A rapír 1-gyel kevesebbet sebez
fémvértezet ellen.
A hősök nem hordanak
vérteket.
Dracheneisen: a páncél +1
sebfelfogást ad a hagyományos vértekéhez
képest. Így a Dracheneisen mellvért 3-as, a
teljes vértezet 4-es sebfelfogást biztosít. Csak
eiseni nemesnek lehet, a mellvért 1, a teljesvért 2
pontnyi képességbe kerül.
Kiegészítő szabály, ami a
hermetikus mágia hagyományán és stílusán
alapul. Bárki tanulhatja, akit felvesznek a hermetikus mágusok
körébe.
Bármilyen varázslat lehetséges.
Minden VP aktiválása ötperces rituálét
igényel, valamint különféle eszközöket.
Használjuk a varázspontos rendszert, minden
varázslatnak jól körülírt célt
kell szolgálnia. Varázstrükköket 4. szinttől
varázsolhat, ezekhez nem kell hosszasan kántálnia.
Készült: 2003.12.22.
Utolsó
simítások: 2004.10.11.