A lények leírása szándékosan pongyola, hogy mint egy igazi helyzetben, itt se legyen semmi biztos.
A fegyvereket és páncélt viselő lények kaphatnak teljes fegyverzet bónuszt, és sebfelfogásuk a páncél értékével emelkedhet. A többi lénynél ilyesmire nem kell figyelni.
A mágiaellenállás legalább a harc- vagy a varázserő szintje. Ahol nincs megemlítve, ott megegyezik a harcerővel.
Egyes szörnyek látványa félelemmel tölti el a gyenge szívűeket. Az ilyen lényeknek félelem értékül van. Ha a karakter egy kockával többet dob ennél - amihez hivmaxát hozzáadhatja - akkor képes legyűrni félelmét. Ha nem, akkor -1 módosítóval harcolhat.
Harcerő: 4
Életpont: 13
Sebfelfogás:
1
Sebzés: +2
Harcerő: 4-5
Életpont: 10
Sebfelfogás:
2
Sebzés: +1
Mágiaellenállás:
h+1
Félelem: 10
Pillantása kővé változtat 2-es mágikus bónusszal. Ha dobása sikerül, az áldozat örökre kővé válik. Folyamatos nézelődés esetén 2 percenként újra dobni kell.
Harcerő: 3
Életpont: 5
Sebfelfogás:
-
Félelem: 6
Szúrófegyverek nem sebzik. A mágia semlegesítésével is elpusztítható.
Harcerő: 1-9
Életpont: 6-14
Sebfelfogás:
0-3
Sebzés: +3-ig
Mágiaellenállás:
7+
Félelem: harcerő +4
Különféle képességekkel rendelkeznek és általában nehezen sebezhetők. A tipikus koncepciót használva a nem varázsfegyverek ellen 4-es sebfelfogásuk van. Egyes démonok varázsolhatnak is!
Két alapvető elképzelés ismert a démonokkal kapcsolatban. A régebbi szerint a démonok testtel bíró lények, akiknek céljai sokfélék lehetnek. Hatalmasok, de meg lehet idézni őket és utasítani feladatok elvégzésére. Az ilyen idézés azonban soha nem veszélytelen. Ügyelni kell a formulákra, vagy a szolgálatért cserébe kell adni valamit a démonnak.
A másik koncepció a démonokat testetlen lényeknek képzeli, melyek a halandók lelkére pályáznak. Ezért hát gonosz dolgokra veszik rá az embereket. Hatalmat adnak cserébe a lelkekért. Itt is vigyázni kell velük, nehogy átverjenek. Gonosz lelküket harcerejük, vagy mágiaellenállásuk közül a nagyobb értékkel megegyező láthatatlanság leplezi.
Mindkét elképzelés eredendően gonosznak sorolja be a démont. Te mint mesélő használd testhezállóbb elméletet. Természetesen a két koncepció keveredhet is, tetszőleges mértékben és formában.
Harcerő: 1
Életpont: 8
Sebfelfogás:
-
Tölgyfák lelkeinek tartják őket. Vonzó
lányok zöldes-barnás bőrrel. Idegenek előtt nem
mutatkoznak.
Harcerő: 2
Életpont: 11
Sebfelfogás:
-
Mágiaellenállás: h+2
Harcerő: 4
Életpont: 22
Sebfelfogás:
3
Sebzés: +4
Mágiaellenállás:
h+1
Félelem: 10, de csak harcban
A megsebzett, őrjöngő elefánt +1 harcerőt kap. Az elefánt képes egyszerre több embert is elintézni, plusz még azokat, akiket letapos.
Harcerő: 5
Életpont: 15-25
Sebfelfogás:
5
Sebzés: +2-3
Mágiaellenállás:
h+1
Félelem: 11
Az entek 4-6 méter magasak. Fejszecsapások ellen csak 3-as a Sebfelfogásuk.
Harcerő: 3
Életpont: 6
Sebfelfogás:
-
Harcerő: 3
Életpont: 10
Sebfelfogás:
1
Sebzés: +1
Harcerő: 3
Életpont: 8
Sebfelfogás:
-
Félelem: 6
Környezetében a bűz miatt -1 minden kockadobásra.
Harcerő: 1+
Életpont: 5
Sebfelfogás:
-
Harcerő: 4+
Életpont: 15+
Sebfelfogás:
3
Sebzés: +2
Mágiaellenállás:
h+1
Félelem: 8
Legalább 2 méter magas.
Harcerő: 2+
Életpont: 7
Sebfelfogás:
-
Értékei mint egy emberé. A fentiekkel egy átlagos harcos bír. A gyíkemberek vértjei 1-es sebfelfogást biztosítanak.
Harcerő: 2+
Életpont: 10
Sebfelfogás:
-
Sebzés: +2 rúgással
A fentiekkel egy átlagos harcos bír.
Harcerő: 2
Életpont: 2
Sebfelfogás:
-
Mérgezhet!
Harcerő: 1+
Életpont: 5
Sebfelfogás:
-
Mágiaellenállás: h+4
Félelem: 8
Egyes szellemek öregíthetik a halandókat, mások életerőt szívnak. Léteznek tárgyak mozgatására, vagyis telekinézisre képes kísértetek is. A leggyakoribb fajtájuk azonban nem rendelkezik természetfeletti erőkkel. Mágikus bónuszuk, ami egyben láthatatlanság szintjük is: 4+.
Rendszerint helyhez kötődnek. Szellemalakjukat a mágia és a varázsfegyverek sebezhetik.
Harcerő: 3
Életpont: 10
Sebfelfogás:
2-3
Sebzés: +2
A hatalmasabb krokodilok 4-5 méteresek is lehetnek, ezeknek a magasabb harcerő és életpont mellett a sebfelfogásuk 3.
A krokodil inkább csak a vízben veszélyes. A vízbe csobbanó dolgokra reagál. 3 órán keresztül képes lélegzetvétel nélkül a vízben lapulni.
Harcerő: 1
Életpont: 10
Sebfelfogás:
-
Sebzés: +2 (rúgással)
Ijedősek, félnek a tűztől, a vér és a ragadozók szagától.
A testesebb lovak +1-2 életpontot kapnak, a harci változat +1-2 harcerőt, és hozzáidomították a csatazajhoz.
Harcerő: 0
Életpont: 1-2
Sebfelfogás:
-
Sebzés: -2
Mágiaellenállás: 2-3
Minden 40 centinél kisebb manó. Egyes fajaik mágikus képességekkel bírnak.
Harcerő: 1+
Életpont: 7
Sebfelfogás:
-
Mágiaellenállás: 4
Pillantása kővé változtat általában 4-es mágikus bónusszal. Ha dobása sikerül, az áldozat örökre kővé válik. Folyamatos nézelődés esetén percenként újra dobni kell.
Harcerő: -
Életpont: 6
Sebfelfogás:
-
Gyönyörű nők, akik szépségük mellett 4-8-as mágikus bónusszal bűvölhetik el a férfinépet.
Harcerő: 4-5
Életpont: 13
Sebfelfogás:
1+p
Sebzés: +2
Félelem: 8
Az ogárok 2,5-3 méteresek.
Harcerő: 6
Életpont: 20
Sebfelfogás:
2+p
Sebzés: +4
Mágiaellenállás:
h+1
Félelem: 13
Az óriások 5-6 méter magasak.
Harcerő: 2
Életpont: 8
Sebfelfogás:
1 (páncélban)
A fentiekkel egy átlagos harcos bír.
Harcerő: 2-4
Életpont: 10
Sebfelfogás:
-
Sebzés: +2 (rúgással)
Repülő szárnyas ló. Okos.
Harcerő: 6
Életpont: 25+
Sebfelfogás:
5
Sebzés: +6
Mágiaellenállás: 6-10
Tűzleheletük 4-9-es mágikus bónusszal számolandó. Rendelkezhet varázsképességekkel is. 50 éves sárkány 12 méteres.
|
Alapok |
Növekedés |
Harcerő |
4 |
+1/3m |
Életpont |
25 |
+1/m |
Sebzésfelf. |
4 |
+1/10m |
Sebzés |
+4 |
+1/10m |
Mágiaell |
6 |
+1/2m |
Lehelet MB |
4 |
+1/5m |
Félelem |
11 |
+1/5m |
A sárkány kb. 4 centit nő évente. A fenti értékektől kissé eltérhet, az idősebbje mágiát használhat.
Harcerő: 1
Életpont: 7
Sebfelfogás:
-
Mágiaellenállás: h+1
A fentiek egy átlagos szatír értékei. Nem harcos típusúak.
Harcerő: 5
Életpont: 13
Sebfelfogás:
1
Sebzés: +2
Félelem: 9
A trollok 2,5-3 méter magasak. Csak hőlátásuk van. Félnek a tűztől, ha égési sebet kapnak félelem tesztet kell dobniuk. Célszám 5+ a kapott összes tűzsebzés, egy kockával dob, amelyhez harcerejét hozzáadhatja. Körönként 1 életpontot regenerálnak, kivéve az égési sebeket.
Harcerő: 0
Életpont: 1-2
Sebfelfogás:
-
Sebzés: -2
Szárnyas, aprócska tündérkék. Csintalanok, változatos mágikus képességekkel bírnak, bűbájokat, illúziókat használnak főként. Varázserejük 2-4 közötti.
Harcerő: 3
Életpont: 9
Sebfelfogás:
1
Sebzés: +1
Harcerő: 2+
Életpont: 9
Sebfelfogás:
-
Sebzés: +1
Mágiaellenállás:
h+2
Félelem: 7
Tulajdonságai mint egy emberé, csak 2-vel több életpontjuk van. A vámpírok általában idősek, emiatt szerteágazó tapasztalattal rendelkeznek. Hipnotizálni tudnak, parancsolnak az embereknek és állatoknak (mágikus bónusz: 4-8). Harapásuk fertőző, az általuk elpusztított személy vámpírként éled fel. A napfény sebzi őket.
Harcerő: 4-5
Életpont: 8
Sebfelfogás:
4
Alakváltók, a fenti értékek farkasként értendők. Ezüst- és mágikus fegyver ellen nincs sebfelfogásuk.
Harcerő: 2
Életpont: 6
Sebfelfogás:
2+p
Sebzés: +1
Félelem: 5-6 (állapotfüggő)
A mágia semlegesítésével is elpusztítható.
Készült: 2001.06.23.
Utolsó
simítások: 2003.11.26.