Középfölde világa

az Abaculus rendszerében

Képességek

Ezek a mágikus képességek lehetségesek.
alakváltó (csak beornfi, medve alak) 2p
kiváló memória ½p
empátia egy állattal 1p
éjjellátás (tündeszem) 1p
sötétben látás (törp látás) 1p
méreg tűrése +3. 1p
vadon tetoválás (2 pontos rejtőzés képességnek minősül) csak fanyűvő 1p
fába olvadás 1 órára erdei ember, erdei tünde, kósza 1p
Szauron szolgáinak érzése 150 méteren belül 1p
őrkő készítés (képzettség) csak fanyűvők 1p
lappangó képesség
varázstárgy birtoklása

Fajok

Törp 3p

Csak kapcsolat mágiájuk lehet. Ulmótól félnek, hozzá nem fordulnak. 9 ép, 1p mágiataszítás, sötétben látás 30m-re. Legyen legalább 2-es harcértékük (ez nincs benne a 3 pontban).

Nolda 2,5p

7 ép, betegség immunitás, keveset alvó, fellépés 1, éjjellátás. Legfeljebb 9 életpontjuk lehet.

Sinda 2p

7 ép, betegség immunitás, keveset alvó, fellépés ½, éjjellátás. Legfeljebb 9 életpontjuk lehet.

Erdőtünde 1p

6 ép, betegség immunitás, keveset alvó, éjjellátás. Legfeljebb 8 életpontjuk lehet.

Féltünde 1p

7 ép, éjjellátás, betegség ellen +3. Legfeljebb 9 életpontjuk lehet.

Hobbit 1p

Mágikus képességük nem lehet, nem varázsolhatnak. 7 ép, 2 pontos levonás közelharcban, mágiataszítás 2, méregtűrés +3.

Beornfiak 2p

Csak kapcsolat mágiájuk lehet. 9 ép, állatbarátság

Dorwini 1p

Méreg tűrése +3.

Dúnadán 2p

9 ép, erő 1

Fanyűvő 3p

Csak kapcsolat mágiájuk lehet. 8 ép, éjjellátás, éles szaglás, mágiataszítás 1

Lossoth ½ p

éles szaglás

Fekete númeori és kalóz ½p

8 ép

Többi ember 0p

Dún, erdei ember, eriadori, gondori, rohír, keletlakó, varág, haradi.

Ork 0p (NJK)

Csak kapcsolat mágiájuk lehet (Morgoth). Fénytől, sebes folyóvíztől félnek. 7 ép, éjjellátás, napfényben -3 minden tevékenységre, mágikus fényben -1.

Félork 0p

Troll 2p (NJK)

10 ép, erő 2, ostoba, nem fél, éjjellátás féltávra, átok: a napfény kővé változtatja, a többség nem tud beszélni.

Olog hai 5p (NJK)

10 ép, erő 2, éjjellátás féltávra, 1p sebfelfogás.

Féltroll 2,5p (NJK)

9 ép, erő 1, éjjellátás féltávra.

Uruk hai 2,5p (NJK)

Kitenyésztett ork. 10 ép, erő 1.

Sors

Akit köt a sors, azon karakterek döntéseit a mesélő befolyásolhatja. A játékos nem mesélhet vicceket, csak anekdotákat, és a karaktert úgy kell alakítania, hogy az ne veszítse el méltóságát.

Bár a törpöket nem köti a sors keze, őket is hasonló módon kell megszemélyesíteni.

Valák

Első a quenya név, majd zárójelben sinda megfelelője.

Manwë (Súlimo) - a Levegő Ura; a valák királya.
Varda (Elbereth) - a Csillagok Úrnője; a valák királynője.
Ulmo - a Vizek Ura; a tenger királya.
Aulë (Mahal) - az (élettelen vagy elemi) föld ura.
Yavanna (Kementári) - az (élő) föld úrnője.
Námo (Mandos) - a sors vagy végzet (halál) ura.
Nienna - a lelkiismeret (bánat, sajnálat, szen­vedés) úrnője.
Oromë (Béma) - a természet ura; a valák vadásza.
Vána - a fiatalság (vadon, születés, megújulás, tűz, virágok, ének) úrnője.
Tulkas (ragadványneve Astaldo) - a vitézség (erő) ura; a valák bajnoka.
Nessa - az öröm úrnője.
Irmo (Lórien) - a lelkek (álmok, vágyak, szerelem, látomás, békesség) ura.
Estë - a megújulás (gyógyítás, pihenés, béke) úrnője.
Vairë - az idő (sors, mesék, emlékezés) úrnője.
Melkor (Morgoth) - a Fekete Ellenség; a Gonosz megtestesítője. Fekete mágia, gonosz­ságra csábítás, érzelmi manipuláció, félelem, farkasok.

Mágia

Egyensúly

Fontos az Egyensúly. Középföldén a szentségtelen varázslatbirtoklás és használat mindig őrületet és tragédiát okoz. Csak az áldott vagy szentesített mágia használható biztonsággal.

Áldott mágia

-Összhangban van a természettel.
-Nem önérdekből végzett varázslat (ingyen, szívességből).
-Tiszta eredetű varázstárgy használata, ha képességei is áldottak.
Példa: meggyógyítod a sérültet annak kérésére vagy egyetértésével. (Ha egy haldoklót nem tudsz megkérdezni, általában feltételezheted bele­egye­zését.)

Semleges

(ami azért már kockázatosabb)
-Harci, sebző varázslat, ami közvetetten sebez pl. felgyújtani valamit.
-Személyes érdek miatti varázslás (pénzért, hírnévért).
-Valakire engedélye nélkül varázsolni.
-Lopott, zsákmányolt varázstárgy használata.
Példa: egy ezüstpénzért gyógyítasz.

Veszélyes és gonosz mágia

-Energia (tűz, villám, robbanás).
-Akarat rablás, érzelmek manipulálása.
-Aljas varázslatok: például szívroham, életszívás, átkok, vér, betegség, méregmágia.
-Tiltakozása ellenére varázsolsz valakire.
-Gonosz által készített, vagy gonosszal fertőzött varázstárgy használata.
Példa: meggyógyítod, hogy tovább szenvedjen, vagy hogy ő menjen előre és essen bele a csapdákba.

Mágiafajták

Varázslók: bármit varázsolhat, specializálódhat, varázsbotot használhat.

Bárdok: ½ pont szintenként a bárdmágia, bármit varázsolhat, de csak ének és zene útján. Nem specializálódhat, botjaik nincsenek. Az ének természetéből eredően hosszú a varázslási idő, egy perc varázspontonként. Varázstrükkökhöz nem kell ének.

Papok: a valák erejét használja. Egy valát kell kérni a varázslat teljesítéséhez. Manwëtől például lehet szelet kérni, Nessától nem. Specializálódni valára lehet. Nincsenek varázsbotjaik. Morgoth is vala, hozzá és csak hozzá fordulnak a gonosz papok.

Mágikus esszenciák nincsenek. Minden mágiatípust külön kell tanulni. Így például lehet valakinek 2-es bárd és 4-es kapcsolat mágiája.

Mágiaellenállás

Klasszikus típus, vagyis a hivatásmaximum értéke egyben mágiaellenállás is. Ezt az értéket képességek befolyásolhatják.

Képességek a mágiarendszerhez

Specializáció
Különleges varázserő
Varázslat rögtönzés
Koncentráció
Mágiataszítás
Mágiaérzékenység
Tanult varázsló
Meditáció

Rontás és mágiára felfigyelés

Dobás:
2d6+ VP-k
+1 semleges varázslat
+2 veszélyes mágia
+3 gonosz célú varázslat
-1 korai harmadkor
+0 középső harmadkor
+2 késő harmadkor
-2 negyedkor
-5 Menedékben
+2 Árnyvidéken

A veszélyesség rangsorolásnál mindig a szándék a legfontosabb.
13 vagy magasabb eredmény esetén valamilyen gonosz erő felfigyel a mágiára.
Újabb dobás kell a következmény súlyosságára: észrevétel, személyazonosság megtudása, kelepce, csábítás, megfigyelés, orgyilkosság, elrablás.

Gonoszok képességei:

-Farkassá alakulás 2p
-Mágia érzékelése (maga a képesség nem gonosz) (nazgûlok, balrogok, vámpírok, vérfarkasok)
-Félelem keltése (hivmax szerint)
-Életszívás (nazgûlok fekete lélegzete) 1p
-Sötét hatalom: parancsolás nála gyengébb (gonosz) lényeknek. Félelem és csábítás. 1p
-Sötét karizma (félelem alapú)

Felhasználható oldalak a MERP-ből:
4-7, 70, 71, 74, 77, 146-189, 249, 255, 256, 257, 264, 265
Összesen 57 oldal.



Készült: 2001.07.10.
Utolsó módosítás: 2003.11.26.

Vissza