Ezek a mágikus képességek
lehetségesek.
alakváltó (csak beornfi, medve
alak) 2p
kiváló memória ½p
empátia
egy állattal 1p
éjjellátás (tündeszem)
1p
sötétben látás (törp látás)
1p
méreg tűrése +3. 1p
vadon tetoválás
(2 pontos rejtőzés képességnek minősül)
csak fanyűvő 1p
fába olvadás 1 órára
erdei ember, erdei tünde, kósza 1p
Szauron szolgáinak
érzése 150 méteren belül 1p
őrkő
készítés (képzettség) csak
fanyűvők 1p
lappangó képesség
varázstárgy
birtoklása
Csak kapcsolat mágiájuk lehet. Ulmótól félnek, hozzá nem fordulnak. 9 ép, 1p mágiataszítás, sötétben látás 30m-re. Legyen legalább 2-es harcértékük (ez nincs benne a 3 pontban).
7 ép, betegség immunitás, keveset alvó, fellépés 1, éjjellátás. Legfeljebb 9 életpontjuk lehet.
7 ép, betegség immunitás, keveset alvó, fellépés ½, éjjellátás. Legfeljebb 9 életpontjuk lehet.
6 ép, betegség immunitás, keveset alvó, éjjellátás. Legfeljebb 8 életpontjuk lehet.
7 ép, éjjellátás, betegség ellen +3. Legfeljebb 9 életpontjuk lehet.
Mágikus képességük nem lehet, nem varázsolhatnak. 7 ép, 2 pontos levonás közelharcban, mágiataszítás 2, méregtűrés +3.
Csak kapcsolat mágiájuk lehet. 9 ép, állatbarátság
Méreg tűrése +3.
9 ép, erő 1
Csak kapcsolat mágiájuk lehet. 8 ép, éjjellátás, éles szaglás, mágiataszítás 1
éles szaglás
8 ép
Dún, erdei ember, eriadori, gondori, rohír, keletlakó, varág, haradi.
Csak kapcsolat mágiájuk lehet (Morgoth). Fénytől, sebes folyóvíztől félnek. 7 ép, éjjellátás, napfényben -3 minden tevékenységre, mágikus fényben -1.
10 ép, erő 2, ostoba, nem fél, éjjellátás féltávra, átok: a napfény kővé változtatja, a többség nem tud beszélni.
10 ép, erő 2, éjjellátás féltávra, 1p sebfelfogás.
9 ép, erő 1, éjjellátás féltávra.
Kitenyésztett ork. 10 ép, erő 1.
Akit köt a sors, azon karakterek döntéseit a mesélő befolyásolhatja. A játékos nem mesélhet vicceket, csak anekdotákat, és a karaktert úgy kell alakítania, hogy az ne veszítse el méltóságát.
Bár a törpöket nem köti a sors keze, őket is hasonló módon kell megszemélyesíteni.
Első a quenya név, majd zárójelben sinda megfelelője.
Manwë (Súlimo) - a Levegő Ura; a
valák királya.
Varda (Elbereth) - a Csillagok
Úrnője; a valák királynője.
Ulmo - a
Vizek Ura; a tenger királya.
Aulë (Mahal) - az
(élettelen vagy elemi) föld ura.
Yavanna
(Kementári) - az (élő) föld úrnője.
Námo
(Mandos) - a sors vagy végzet (halál) ura.
Nienna
- a lelkiismeret (bánat, sajnálat, szenvedés)
úrnője.
Oromë (Béma) - a természet
ura; a valák vadásza.
Vána - a
fiatalság (vadon, születés, megújulás,
tűz, virágok, ének) úrnője.
Tulkas
(ragadványneve Astaldo) - a vitézség (erő) ura;
a valák bajnoka.
Nessa - az öröm
úrnője.
Irmo (Lórien) - a lelkek (álmok,
vágyak, szerelem, látomás, békesség)
ura.
Estë - a megújulás (gyógyítás,
pihenés, béke) úrnője.
Vairë - az
idő (sors, mesék, emlékezés) úrnője.
Melkor
(Morgoth) - a Fekete Ellenség; a Gonosz megtestesítője.
Fekete mágia, gonoszságra csábítás,
érzelmi manipuláció, félelem, farkasok.
Fontos az Egyensúly. Középföldén a szentségtelen varázslatbirtoklás és használat mindig őrületet és tragédiát okoz. Csak az áldott vagy szentesített mágia használható biztonsággal.
-Összhangban van a természettel.
-Nem
önérdekből végzett varázslat (ingyen,
szívességből).
-Tiszta eredetű varázstárgy
használata, ha képességei is áldottak.
Példa:
meggyógyítod a sérültet annak kérésére
vagy egyetértésével. (Ha egy haldoklót
nem tudsz megkérdezni, általában feltételezheted
beleegyezését.)
(ami azért már kockázatosabb)
-Harci,
sebző varázslat, ami közvetetten sebez pl. felgyújtani
valamit.
-Személyes érdek miatti varázslás
(pénzért, hírnévért).
-Valakire
engedélye nélkül varázsolni.
-Lopott,
zsákmányolt varázstárgy
használata.
Példa: egy ezüstpénzért
gyógyítasz.
-Energia (tűz, villám, robbanás).
-Akarat
rablás, érzelmek manipulálása.
-Aljas
varázslatok: például szívroham,
életszívás, átkok, vér, betegség,
méregmágia.
-Tiltakozása ellenére
varázsolsz valakire.
-Gonosz által készített,
vagy gonosszal fertőzött varázstárgy
használata.
Példa: meggyógyítod,
hogy tovább szenvedjen, vagy hogy ő menjen előre és
essen bele a csapdákba.
Varázslók: bármit varázsolhat, specializálódhat, varázsbotot használhat.
Bárdok: ½ pont szintenként a bárdmágia, bármit varázsolhat, de csak ének és zene útján. Nem specializálódhat, botjaik nincsenek. Az ének természetéből eredően hosszú a varázslási idő, egy perc varázspontonként. Varázstrükkökhöz nem kell ének.
Papok: a valák erejét használja. Egy valát kell kérni a varázslat teljesítéséhez. Manwëtől például lehet szelet kérni, Nessától nem. Specializálódni valára lehet. Nincsenek varázsbotjaik. Morgoth is vala, hozzá és csak hozzá fordulnak a gonosz papok.
Mágikus esszenciák nincsenek. Minden mágiatípust külön kell tanulni. Így például lehet valakinek 2-es bárd és 4-es kapcsolat mágiája.
Klasszikus típus, vagyis a hivatásmaximum értéke egyben mágiaellenállás is. Ezt az értéket képességek befolyásolhatják.
Specializáció
Különleges
varázserő
Varázslat
rögtönzés
Koncentráció
Mágiataszítás
Mágiaérzékenység
Tanult
varázsló
Meditáció
Dobás:
2d6+ VP-k
+1 semleges
varázslat
+2 veszélyes mágia
+3 gonosz
célú varázslat
-1 korai harmadkor
+0
középső harmadkor
+2 késő harmadkor
-2
negyedkor
-5 Menedékben
+2 Árnyvidéken
A veszélyesség rangsorolásnál
mindig a szándék a legfontosabb.
13 vagy magasabb
eredmény esetén valamilyen gonosz erő felfigyel a
mágiára.
Újabb dobás kell a
következmény súlyosságára:
észrevétel, személyazonosság megtudása,
kelepce, csábítás, megfigyelés,
orgyilkosság, elrablás.
-Farkassá alakulás 2p
-Mágia
érzékelése (maga a képesség nem
gonosz) (nazgûlok, balrogok, vámpírok,
vérfarkasok)
-Félelem keltése (hivmax
szerint)
-Életszívás (nazgûlok fekete
lélegzete) 1p
-Sötét hatalom: parancsolás
nála gyengébb (gonosz) lényeknek. Félelem
és csábítás. 1p
-Sötét
karizma (félelem alapú)
Felhasználható oldalak a
MERP-ből:
4-7, 70, 71, 74, 77, 146-189, 249, 255, 256, 257, 264,
265
Összesen 57 oldal.
Készült: 2001.07.10.
Utolsó
módosítás: 2003.11.26.