A sebző képzettségek és képességek a 3-as kiadásban
sokkalta jobbak voltak.
Nagy ütés: +1 páncél és
sebzésdobásra.
Mocskos játékos: +2 páncél és
sebzésdobásra.
Bármelyikük használható taposásra.
Minden
dobást csak egy képzettség vagy képesség módosíthat.
A kiöregedés értelmetlen. Felejtsük el.
Lehessen újradobást használni melákokra (big guys) is.
Ha egyszer nem lehet őket szerződtetni, felejtsük el végképp a sztárjátékosokat.
Hagyjuk meg és használjuk a speciális kártyákat.
A Tüskéknek inkább 2-vel kéne növelniük a páncélt. Mégiscsak egy képességbe kerül! A páncél értéke nem nőhet 10 fölé.
Taposásnál a bírói jelző csak +1-et adjon taposás észrevételére.
Egy ponttal növeljük a melákok páncél értékét és árukat 10.000 arannyal. Mégiscsak brutális szörnyekről van szó.
Ezek a jellemzők nem jók. Lehet, hogy szerepjátékosan jobban illeszkednek a világhoz, de például a Rettenthetetlen képzettség nagyon fontos az átlagos erejű csapatoknak.
A kiöregedés helyett ajánlom ezt a szabályt.
Minden bajnokság végén dobj 2d6-ot minden játékosra és vonj le az értékből minden permanens sérülés után 1-et. Ha az eredmény 3 vagy kevesebb, a játékos elhagyja a csapatot, ám még van 50% esély, hogy meggyőzhesd a maradásról. Ha ez sikerül, fizess minden fejlődése után 20.000 aranyat, zöldfülű után 10.000-et. A játékos nem fog addig játszani, amíg meg nem kapja a pénzét. Ha nem akarsz neki fizetni, átigazolási díjként megkapod ezt a pénzt.
Új srácok: dobj 2d6-ot minden bajnokság végén. Ha 7-et, vagy többet dobsz, egy új játékost szerződtethetsz, míg 12-es értéknél kettőt. Pozíciójukat te választhatod ki. Mindegyiküknek 2d6 SZP-je van, de a dobott hatosok után kapsz még egy dobást és ezt egészen addig folytathatod, amíg hatosokat dobálsz. Dolgozd ki a sztárjátékos dobásokat, ha lehetséges. Rendes árán kívül minden fejlődése után még 20.000 aranyat kell fizetned, ha igényt tartasz rá. Az ajánlat a bajnokság második meccsének végéig tart. Meccs közben persze nem élhetsz vele.
A sztárjátékos pontok ötöde helyett minden fejlődés növeli az értéket 2-vel. Ez a rendszer a tényleges játékerőre próbál koncentrálni.
Bármely játékost vehetsz negatív jellemzővel. Ugyan kevésbé hatékonyak, de sokkal érdekesebbek! Csökkentsd ezen játékosok árát 25%-kal, kerekíts a matematika szabályai szerint 10.000-es értékre. A Fafej jellemzőn alapuló jellemzők viszont csak 15%-kal csökkentik az értéket. Válassz egy nevet a járatlanságnak és zárójelben írd mögé, melyik hivatalos jártasságnak felel meg, például az Álmodozó (Fa) a Fafej jártasság jellemzőit használja.
Negatív jellemzők listája:
-Gyökeret ereszt
(Gy). Más jellemző: Babonás (például egy goblin vagy egy törpe),
vagy Későn jövő.
-Csak egy harit (Csh) dobj 1d6-ot minden
felállás előtt, a játékos játék helyett falatozik 1-3 esetén, például
félszerzetek. Más jellemző: Ócskavas (Halálkerekek).
-Vadállat,
például egy Káoszharcos.
-Fafej (Fa), (például egy Hobgoblin vagy
egy Feketeork). Más jellemző: Szórakozott (például egy Nemestündér).
Lazsál.
A Mindig éhes jellemzővel nem ruházhatod fel játékosodat.
Minden sérülést ellát a meccsen, ha 3-at vagy többet dobsz 1d6-tal. Ez azt jelenti, hogy a sérülés foka eggyel csökken. Így például a halottból súlyos sérült lesz, a komoly sérülésből (Badly) KOs.
Ha ellenfeled több, mint 11 játékossal áll fel, reklamálhatsz. Úgy számít, mintha nem húzott volna a körszámlálón. Véletlenszerűen határozd meg ki kerül a cserejátékosok (Reserves) közé.
A 66-os eredmény, vagyis a koponyatörés -1 páncél helyett okozzon elhülyülést, vagyis szabályokra lefordítva a játékos kapja meg a Fafej jártasságot. Ha már volt neki, akkor Tényleg hülye lesz.
Utolsó módosítás: 2004.04.17.
Készült: 2003.03.11.