- A csapattárs eldobása és annak sikeres földetérése
pontos passznak számít, így a játékos 1 SZP-re jogosult.
- A
Mordállyal végrehajtott és sikeresen elkapott passzért ugyanígy jár
az 1 SZP.
- A titkos fegyverekkel okozott sérülésekért jár a
Sztárjátékos Pont.
A Titkos fegyver és Mágia használók és a többi alant felsorolt játékos mind Különleges játékosnak számít. Minden csapatnak lehetősége nyílik három Különleges játékos szerződtetésére, Törpék, Goblinok és Félszerzetek ezeken felül még két titkos fegyver vagy éppen tiltott étek használót fogadhatnak. Egy típusból legfeljebb két játékos szerződtethető.
A Melákok is Különleges játékosnak számítanak, de számukat a szabálykönyv limitálja.
Tehetséges játékosok: bármely, a csapatlistáról szerződtethető játékosnak lehet különleges tehetsége, amivel egy extra jártasság kategóriát kap, például egy Nemestündér játékos vehet föl Erő jártasságokat. Beleszámítanak a pozíciók maximális számába (pl. 4 Ember rohamozó). Erő jártasság kategóriát legalább 3-as erejű játékosnak lehet választani, míg ügyesség és passz kategóriát legalább 3-as ügyességgel bírónak.
Szövetségesek (választható szabály): amennyiben használjátok ezt a szabályt csakis mezőnyjátékosok lehetnek szövetségesek (legalább 6 pozícióval). Csakis egy faj engedélyezett. A Káosztörpe és a Szaurusz szövetségesek száma limitált, belőlük csak kettő szerződtethető. Titkos fegyverrel rendelkező szövetségesek két helyet foglalnak a Különleges játékosok keretéből.
Csapat |
Szövetségesek |
Amazon |
Ember |
Káosz |
Káosztörpe, Sötéttündér, Goblin, Skaven |
Káosztörpe |
Káosz, Goblin, Ork |
Sötéttündér |
Káosz |
Törpe |
Ember, Ogár |
Goblin |
Káosz, Skaven, Ork |
Gyíkember |
Ember, Nemestündér |
Félszerzet |
Ember, Erdőtündér |
Nemestündér |
Ember, Erdőtündér, Gyíkember |
Ember |
Törpe, Félszerzet, Nemestündér, Erdőtündér, Északi |
Északi |
Törpe, Ember |
Ork |
Káosz, Káosztörpe, Goblin |
Skaven |
Káosz, Goblin |
Élőholt |
Káosz, Sötéttündér |
Vámpír |
Káosz, Ember |
Erdőtündér |
Félszerzet, Ember, Nemestündér |
Titkos fegyvereket nem lehet jártasságokkal
kombinálni, kivéve a Bombát és a Méregszél gránátot. Mivel ezeket is
dobni kell a Passz kategória jártasságai használhatók. A Profi
jártasság páncél és sebzésdobás kivételével alkalmazható.
Az edző
dönthet úgy, hogy a játékos nem viszi fel a pályára fegyverét.
Ezt felállás előtt közölni kell az ellenfél edzőjével.
Bokszer: bármely játékosnak lehet, +1-et ad a páncél vagy a sebzésdobásra. Ezt a módosítót semmi mással nem adhatod össze, de kombinálni szabad. A játékos csak fél helyet foglal a Különleges játékosok keretéből. Büntetés: 10+. Ár: ingyenes.
Bunkó: blokkolás akció helyett azonnal tégy az áldozatnak páncéldobást. Amennyiben az eredmény több, mint a játékos páncél értéke, fektesd el és dobj sebzést. Ezen fegyver használata kombinálható a Jókora ütés jártassággal. Büntetés: 8+. Ár: ingyenes.
Ezeket a fegyvereket akár középkezdés előtt is odaadhatod a játékosaidnak, vagy elveheted tőlük, csak figyelj a Különleges játékosok darabszámára. Nemestündérek nem alacsonyodnak odáig, hogy tiltott fegyvereket használjanak.
Pozíció |
Ár |
M |
E |
Ü |
P |
Jártasságok |
Jártasság kategóriák |
Csapatok |
Törpe Halálhenger |
160.000 |
4 |
7 |
1 |
10 |
Masszív, Többszörös Blokkolás, Jókora ütés, HALÁLHENGER |
Különleges |
Törpe |
Törpe Láncfűrészes |
110.000 |
4 |
3 |
3 |
9 |
Blokkolás, Vastag koponya, LÁNCFŰRÉSZ |
Ált., Erő |
Törpe |
Törpe Rakétás |
90.000 |
4 |
3 |
3 |
8 |
Blokkolás, Vastag koponya, RAKÉTA |
Általános |
Törpe |
Törpe Mordályos |
100.000 |
5 |
3 |
3 |
9 |
Blokkolás, Vastag koponya, MORDÁLY |
Ált., Erő |
Törpe |
Káosztörpe Láncfűrészes |
110.000 |
4 |
3 |
3 |
9 |
Blokkolás, Vastag koponya, LÁNCFŰRÉSZ |
Ált., Erő |
Káosztörpe |
Káosztörpe Mordályos |
100.000 |
5 |
3 |
3 |
9 |
Blokkolás, Vastag koponya, MORDÁLY |
Ált., Erő |
Káosztörpe |
Hobgoblin Sumák suttyó |
70.000 |
6 |
3 |
3 |
7 |
Árnyék, Oldallépés |
Általános |
Káosztörpe |
Sötéttündér Orgyilkos |
110.000 |
6 |
3 |
4 |
8 |
Cselezés, Árnyék, MÉRGEZETT TŐR |
Ált., Ügyesség |
Sötéttündér |
Skaven Orgyilkos |
90.000 |
7 |
3 |
3 |
7 |
Árnyék, MÉRGEZETT TŐR |
Ált., Ügyesség (Fiz.) |
Skaven |
Skaven Méregszél Gránátos |
80.000 |
7 |
3 |
3 |
7 |
MÉREGSZÉL GRÁNÁT |
Ált., Passz (Fiz.) |
Skaven |
Ember Láncfűrészes |
80.000 |
6 |
3 |
3 |
8 |
LÁNCFŰRÉSZ |
Általános |
Ember |
Ork Láncfűrészes |
90.000 |
5 |
3 |
3 |
9 |
LÁNCFŰRÉSZ |
Általános |
Ork, Goblin |
Vadork |
90.000 |
6 |
3 |
3 |
8 |
Őrjöngés, Tetkók |
Általános, Ügyesség |
Ork |
Goblin Gránátos |
80.000 |
6 |
2 |
3 |
7 |
Cselezés, Vakarcs, Pontosság, BOMBA |
Ügyesség, Passz |
Goblin, Ork |
Goblin Halálhenger |
150.000 |
4 |
7 |
1 |
9 |
Masszív, Őrjöngés, Jókora ütés, HALÁLHENGER |
Különleges |
Goblin |
Goblin Szecskavágó |
70.000 |
6 |
2 |
3 |
7 |
Cselezés, Vakarcs, LÁNCFŰRÉSZ |
Ügyesség |
Goblin, Ork |
Goblin Majomvadász |
70.000 |
6 |
2 |
3 |
7 |
Cselezés, Vakarcs, Jó anyag, FÚVÓCSŐ |
Ügyesség |
Goblin |
Goblin Ugróbotos |
60.000 |
6 |
2 |
3 |
7 |
Cselezés, Vakarcs, Jó anyag, UGRÓBOT |
Ügyesség |
Goblin, Ork |
Goblin Fanatikus |
60.000 |
4 |
2 |
3 |
7 |
Vakarcs, LÁNCOS GOLYÓ |
- |
Goblin, Ork |
Félszerzet Kukta |
30.000 |
5 |
2 |
3 |
6 |
Cselezés, Vakarcs, Jó anyag, TEPSI |
Ügyesség |
Félszerzet |
Félszerzet Büféskocsi |
140.000 |
6 |
6 |
1 |
9 |
Jókora ütés, Masszív, BÜFÉSKOCSI |
Különleges |
Félszerzet |
Félszerzet Cukrász |
40.000 |
5 |
2 |
3 |
6 |
Cselezés, Vakarcs, TORTA |
Ügyesség |
Félszerzet |
Szkink Dzsungelharcos |
90.000 |
8 |
2 |
3 |
7 |
Cselezés, Vakarcs, FÚVÓCSŐ |
Ügyesség |
Gyíkember |
Ember Orgyilkos |
90.000 |
6 |
3 |
3 |
8 |
Árnyék, FÚVÓCSŐ |
Általános |
Ember |
Amazon Dzsungelharcos |
90.000 |
6 |
3 |
3 |
7 |
Cselezés, FÚVÓCSŐ |
Általános |
Amazon |
Ember Mágus |
90.000 |
6 |
3 |
3 |
8 |
Hipnotikus tekintet, TITKOS MÁGIA |
Bármely |
Ember |
Tzeentch Varázslója |
90.000 |
6 |
3 |
3 |
8 |
Hipnotikus tekintet, TITKOS MÁGIA |
Bármely jártasság |
Káosz-Tzeentch |
Sötéttündér Varázsló |
110.000 |
6 |
3 |
4 |
8 |
Hipnotikus tekintet, TITKOS MÁGIA |
Bármely jártasság |
Sötéttündér |
Káosztörpe Boszorkánymester |
80.000 |
4 |
3 |
3 |
8 |
Hipnotikus tekintet, Vastag koponya, TITKOS MÁGIA |
Bármely jártasság |
Káosztörpe |
Fertőszerzetes |
70.000 |
6 |
3 |
3 |
7 |
Förtelmes, Őrjöngés |
Általános (Fiz.) |
Skaven |
Skaven Mutáns |
90.000 |
7 |
3 |
3 |
7 |
válassz 3 Fizikai Képességet (kivéve Karmok, Borotva) |
Általános (Fiz.) |
Skaven |
Káosz Mutáns |
90.000 |
6 |
3 |
3 |
8 |
válassz 3 Fizikai Képességet (kivéve Karmok, Borotva) |
Ált., Erő, (Fiz.) |
Káosz |
Ember Blokkoló |
90.000 |
5 |
4 |
2 |
9 |
- |
Ált., Erő |
Ember |
Driád |
80.000 |
6 |
3 |
4 |
7 |
Árnyék, Hipnotikus tekintet |
Általános, Ügyesség |
Félszerzet, Erdőlakó, Erdőtündér |
Bokorfi |
80.000 |
3 |
4 |
2 |
9 |
Fogó Ágak, Masszív, Gyökérverés |
Ált., Erő |
Félszerzet, Erdőtündér, Erdőlakó |
Vérfarkas |
110.000 |
6 |
4 |
2 |
9 |
Őrjöngés, Karmok, Vadállat |
Ált., Erő |
Ember, Északi, Káosz |
A Félszerzetek egyik leghatásosabb fegyvere a Tepsi, ami úgyis mindig kéznél van. A kukták játék előtt főzésre, közben ütlegelésre használják. Blokkolás akció helyett tégy azonnal páncéldobást -1 módosítóval. Amennyiben ez sikeres, tégy sebzésdobást is.
A sikeres közbenyúlás eredményeképpen a játékos a tepsivel félrecsapja a labdát. Dobj 3 szóródást a Félszerzet mezőjétől, hogy lásd, hova is pattant el a labda.
Tiltott étek. A Tortát elfogyasztása helyett pompásan bele lehet vágni valakinek a képébe. S nem csak a rajzfilmeken, de akár a Vérfoci pályát is! Amikor ezt szeretné tenni, a Félszerzet Cukrász megteheti teljes mozgásértékét, majd ennek legvégén a szomszédos mezőn álló játékos arcába vágja. Dobj egy kockával, ha ez több, mint az áldozat Ügyessége, akkor sikerrel járt. Míg a szemét törölgeti, a következő köre végéig elveszíti szerelési zónáját és nem tud segíteni sem. A Félszerzetnek egyszerre csak egy tortája lehet, de vételezhet újat a következő középkezdéskor. A Tortát hordozva nem lehet nála a labda, de bármikor, akár az ellenfél körében is ledobhatja, ez szabad akció és nem jelent kör végét. Ha a Félszerzet elesne, annyi a tortának. Bár a földről és a mezéről még lenyalogathatja.
A pályára merészkedő varázshasználók repertoárja
eléggé szűkös, az ellenőrök sasszeme előtt csupán kisebb
trükkökre futja. A Sokkoló a fő fegyverük. Blokkolás
helyett tégy rögtön páncéldobást. Amennyiben sikeres,
fektesd el a célpont játékost és tégy sebzésdobást is. A 2-9-es
eredmény is KO-nak számít.
A mágia kiegészíti képességeiket, ezért
minden jártasság kategóriából választhatnak fejlődéskor, sőt a
fizikai képességek közül is, ez utóbbit dupla dobás nélkül
is megtehetik.
Tiltott kellék. A Törpe minden középkezdés
előtt egy rakétát erősíthet a hátára. Használatakor dobj egy
kockával. Amennyiben 1-est dobtál, sajnos a rakéta nem tökéletes.
Dobj újra és lásd mi történik. A 4-6-os eredménynél nincs nagy
gond, csak éppen a rakéta használhatatlan, de az 1-3-ig terjedő
eredmény azonnali robbanást jelez! Fektesd el a játékosodat és
sebzésdobást kell neki tenni.
Sikeres start esetén a játékos 6
mezőt repül a kiválasztott irányba. A rakéta sosem teljesen
pontos, ezért dobj 3-szor a szóráskockával. A harmadik dobás mutatja
meg a földetérés helyét. Ehhez ügyességdobásra van szükség
+1 módosítóval. Amennyiben a célmezőn másik játékos található, azt
told hátra, mindketten elesnek, tégy páncél és sebzésdobást. A
repülés szabad akció, ami mozgás, vagy rohamozás akció részeként
lehetséges.
A Fúvócsővel nem lehet hatalmas veszteségeket okozni, mégis hasznos eszköz lehet, hiszen a lövedéke mérgezett! A méreg elkábítja az áldozatot. Használata esetén a játékos nem mozoghat. Válassz egy célpontot (javasoltan ellenfelet), s ügyesség próbát kell tenned a találathoz. A passzra vonatkozó szabályokat kövesd, de itt a távolság módosítói nem magát a dobást, hanem az ügyességet befolyásolják. Senki sem tartózkodhat a lövész és célpontja között a passz sablon alatt. Sikeres dobás esetén a tű eltalálja a célpontot. Tégy páncél és sebzésdobást. Mivel a tű picike, csak akkor tud kritikus sebet okozni, ha egy igazán érzékeny testrészt talál el. Ezért -2 módosító jár a sebzésdobásra. A lövés nem számít a csapat passz akciójának. Ha a lövés során a dobás eredménye módosítatlan 1-es, lövészünk önmagát sebesítette meg. Fektesd el és dobj azonnal sérülést neki. A céltévesztés nem okoz körvégét, csak ha a játékos saját magát sebesítette meg.
A Méregszél gránát törékeny kristálygömb, amit halálos téridő gáz tölt meg. Amikor a kristály eltörik a sárgászöld gáz szétterjed a környéken.
Úgy kell használni, mintha a labdát passzolnád és ez
a csapat passz akcióját is jelenti a körre. A gömb azon a
mezőn törik szét, amelyiken földet ér, ne dobj szóródást.
Ezen a mezőn álló játékos 3+ dobás esetén elesik, a vele szomszédos
mezőkön állók csak 5+ dobásánál. Esőben és hóviharban vonj le 1
pontot a dobás eredményéből. Csakis egy gránát dobható
középkezdésenként.
A sikeres közbenyúlás jutalmaként a
gránát elkapójának kezében zúzódik szilánkokra. Ügyes!
A Halálhenger nélkül pályára lépő törpe a Hosszúszakáll sablonját használja, a goblin esete egyértelműbb. 16 SZP összegyűjtése után megkapja a Profi jártasságot, amit a titkos fegyver nélkül pályára lépő játékos is használhat.
A Halálhenger szabályait használja, kivéve, hogy nem kap taposásra extra módosítót.
A Büféskocsi nélkül pályára lépő játékos egy rendes félszerzet karakterisztikájával bír. 16 SZP összegyűjtése után megkapja a Profi jártasságot, amit a titkos fegyver nélkül pályára lépő játékos is használhat.
Készült: 2000.06.04.
Utolsó simítások:
2004.05.18.