A varázslatok AD&D-hez készültek, ám szinte bármilyen más mágiarendszerben felhasználhatók.
Zombivá változtatás P és M4: megsemmisíti az életet, ám a célpont megőrzi eredeti kinézetét és elméjét. Tehát egy személyiséggel rendelkező zombinak minősül. Megtartja szintjét és képességeit. Nem érez fájdalmat, nem lélegzik és nem táplálkozik. Tartósítás híján lassan elrothad. Természetesen ez nem harci varázslat.
Életszívás M4: paraméterileg ugyanúgy működik, mint a tűzlabda, de a sebzés életszívás formájában jelentkezik.
Savbomba M3: 3 méter sugárban a sebzés 1 hp/szint (robbanás) +3d4 savsebzés. A sav további szint/3 körig mar, mindegyikben 2d4 sebet okozva. Háromtól hat méterig a sebzés feleződik. A környezetben is jelentős kárt tesz. (Eredetileg MAGUS varázslat volt savteremtéssel és egy kis elemi erő kitöréssel a szétszórás végett.)
Kísértetté változás
P és M2 vagy 3: Ha a célpont 7 napon belül meghal
és sikeres mentődobást tesz mágia ellen,
szellemmé változik (Spectre). Ebben az esetben a
mentális módosítók és a nekromanta
specializáció bónusza tetszés szerint
növelheti, vagy csökkentheti az esélyt. Ha a célpont
nem egyezik bele a varázslatba, akkor a mentő elrontásával
válik kísértetté. Más verziók
léteznek más típusú élőholttá
alakuláshoz.
A varázslóktól többek
között azért is félnek, mert visszajönnek
bosszút állni gyilkosukon...
Tömeges öngyilkosság M6: szintenként 10 méter oldalú kockában 5d20 életerőszintnyi intelligens lényre hat. Mindig a legkisebb szintű/HD-s lényekkel kezdődik a hatás, fokozatosan halad felfelé. Aki 3 szinttel alacsonyabb a varázslónál, az már dobhat mentőt.
Füstaura M2: a füstfelhő követi a célpont mozgását majd megfojtja. Még mocskosabb, ha a füst bódító hatással bír.
Rajzás M2: ha lódarazsakat idéz, 8-10 csípés halálos az emberre.
Varázsrajzás M2: 2 kör/szintig 1d2 sebzés. Mivel mágikus, tűz és füst nem hat rá.
Fertőzéshordozó M3: megfertőzi a környezetét, ám ő maga nem betegszik meg. Egyes mágusok magukra mondják el a varázst.
Ködtrükk M3: olyan ködöt kreál, amiben a varázsló akadály nélkül lát. Megnevezhet további szint/2 lényt, akik szintén átlátnak rajta. A többiek látótávolsága 1 méter.
Irányított álmok M2: a varázsló határozza meg a célpont álmának minden részletét, cselekvéseit és azok eredményét. Ha álmában meg is hal, semmilyen hátrányos következménnyel nem jár rá nézve, csupán azonnal felébred. Ideális hamis jövendölés keltéséhez.
Mágikus karizma M2: mint az erővarázs, ám a növekmény +2d4 karizma pont.
Fájdalom M2: kábítás sebzés egy órára 1d4/szint, legfeljebb 12d4. Lehet d6/szint a kábulás sebzés is, de akkor 3. szintű varázslatként.
Kéz vagy láb összetörése M3: az áldozat egy végtagjában eltör minden csontot. (Ars Magicából)
Öregítés M2: 1d10+5 év, csak felnőttekre hat. A gyerekek megállnak a testi fejlődésben.
Fém felforrósítása P2: ez ugyan pont AD&D varázslat, amit érdemes más játékokba átvinni.
Mocsár M3: 6 méter sugarú körben a talajt három méter mély mocsárrá változtatja egy órára. hatótáv 60+10m/szint. M5: 15 méter sugarú körben. Ezt kantereld geci! (Harc és varázslatból)
Kísértetalak M2: Illúzióval kísértetnek láttatja magát.
Illúzióalak M2: Illúzióval rosszul kivitelezett illúziónak álcázza magát.
Fénylő nyomok M1: célpont nyomai felfénylenek, amit csak a varázsló lát. Az eltűnési pontról kell indulni. 1d6 óra + 1óra/szint ideig hat. (Vampire)
Varázslatos anyagok M1: bármilyen tárgyat kreálhat, melyek láthatóan mágikus anyagból vannak (halványkéken fénylenek).
A gyermek fogékonysága M2: gyors tanulás
Ösztönzés M1: Befolyásolhat testet és lelket. Testet természetes folyamataiban, például betegség, gyógyulás gyorsítása és késleltetése. Képes duplázni vagy éppen felezni a gyógyulási sebességet. A mentális variációja erősíti a kétségeket vagy ötleteket sugall. Maga a hatás elég gyenge, mint egy varázstrükk, úgyhogy az eredményt a varázslat többszöri megismétlése váltja ki. Gyógyításnál például minden nap kell varázsolni. Viszont a hatás nem mágikus, mivel a mágia csupán közvetítő eszköz, a célpont maga dönti el, mit kezd gondolataival.
Agyelszívás M3: A varázsló célpontjától kölcsönvesz egy képzettséget egy napra, aki ezen ideig kénytelen azt nélkülözni. (Vampire)
Gyengeség érzékelése M3: érzékeli a célpont gyenge pontjait, mint például egy trollról a tűzzel való sebezhetőségét. Más játékokban karaktereknek is vannak gyengeségei. Nem csak fizikai, de szellemi, szociális, vagy éppen természetfölötti jellegű gyengeséget is megmutat.
Düh M2: a célpont megtámadja és igyekszik elpusztítani a varázsló által kiválasztott személyt, sőt akár tárgyat is.
Mélyebb gondolatolvasás M3: A varázsló feltehet egy kérdést célpontjáról a mesélőnek, aki, ha a célpont elvétette mágiaellenállását választ ad a kérdésre. A feltételes kérdésekre érkező válaszok ritkán pontosak. (Ars Magicából)
Állati elme M4: a célpont személyisége rontott mágia elleni mentő esetén egy, a varázsló által meghatározott állatfajta viselkedését veszi magára. Nem tud beszélni, képzettségeit elveszíti stb. (Ars Magicából)
Készült: 2002.10.11.
Utolsó
simítások: 2003.08.30.