Egyesek a netről származnak, de ezeket alaposan átalakítottam.
Ezek a játék nagyobb egyensúlytalanságait küszöbölik ki, vagy tisztáznak kérdéses elemeket.
Varázsló: támadó mágiát csak saját körében varázsolhat. A gödörbe (Pit of Despair) esett lények után nem jár arany.
Azok a mágikus fegyverek és páncélok, amelyek kalandonként egyszer működő effektet adnak (például egy találatot teljesen elnyelő pajzs), használhatók egyébként is mágikus fegyverként (közönséges pajzs módosítójával).
A csapat legföljebb 3 Time Freeze effektet használhat kalandonként, mivel sok Time Freeze-zel gyerekjáték a kaland.
Célszoba kincsek helyett 3. szint alatt a karakterek a kazamata kincsek táblázatában dobjanak kétszer. A játék elején túlságosan hirtelen jutnak hatalmas varázstárgyakhoz.
Törpék rúnákat csak saját fegyverükbe, vagy más nemmágikus bárdba vésethetnek. Induló csatabárdjuk kétkezes.
Sörházban a 10-es eredmény csak 1d6+2 *50 aranyat jelentsen.
Talált kardok (d6): 1-3 kard, 4 hosszúkard, 5 széles kard, 6 óriáskard. Ennek megfelelően a nemmágikus módosítókkal is kalkulálni kell.
Opcionális tűzfegyver szabály, elsősorban a kevés kincs típusú játékhoz: a szabálykönyv árai kissé elrugaszkodottak, a valós érték tízszeresével számolnak. Kompromisszumként kerüljenek ötödárba, a lövedékeket és a puskaport is ideértve.
Kevés kincs játék: a szörnyek legyőzéséért nem arany, hanem tapasztalati pont jár. Kincset (például szörnyeknél) csak akkor találnak, ha d6-on 5+t dobnak. Célszobában d6 5+on célszoba kincs van (mindenkinek), egyébként sima kincs, de mindenki két kincset kap. Harcosonként külön kell kidobni.
A kevés kincs játékban a nemmágikus fegyverek bónuszai egyszerre fontosabbá válnak. A harci kalapács például túl erős fegyver. Legyen a buzogánnyal egyenértékű. A dobószekerce ne adjon plusz erőt. Nem kritikus, de a hosszúkard -1 találati módosító helyett adhatna -1 kezdeményezést, és/vagy fegyverhasználatot.
Elf parti
Skaven parti
Loren templomai az ősi elf tudás szentélyei. A Harctáncosok itt őrzik rézlemezekre vésve varázstudományuk, s népük történetének leírását. Ezeket a nagy tudású, mágikus hatalommal megáldott harcosokat gyermekkorukban különválasztják a többiektől, és megtanítják nekik különleges harcművészetüket. Színes ruhákat és egzotikus, festett frizurát viselnek.
A Harctáncosok kitartásáról, gyorsaságáról legendák szólnak. Fizikumuknak ellentmondó, napokig tartó frenetikus táncot lejtenek. Harcban kecses táncukat halálos precizitással kombinálják, ami rendkívül veszélyessé és hatásossá teszik őket. Képesek átugrani ellenfeleiket, s még mielőtt észbekapnának, villámgyors kezük átvágja torkukat. Nem tanulják az íj használatát, de a közelharc mestereivé válnak. Ritkán lesznek kalandozók, ám néhányan ezt az életformát választva küzdenek a Káosz erői ellen.
Szint | Titulus | Fh | Ck | E | M | Sebzés | Sz | Ép | K | T | Szerencse | Ak | Képzettségek | Men |
Lvl | Title | WS | BS | S | M | DMG | T | W | I | A | Luck | WP | Skills | Pin |
1 | Újonc | 4 | 5+ | 3 | 4 | 1d6 | 3 | 1d6+7 | 6 | 1 | 0 | 2 | 0 | A |
2 | Bajnok | 5 | 5+ | 3 | 4 | 1d6 | 3 | 2d6+7 | 6 | 2 | 1 | 2 | 1 | A |
3 | Bajnok | 5 | 5+ | 4 | 4 | 1d6 | 3 | 2d6+7 | 7 | 2 | 2 | 3 | 1 | A |
4 | Bajnok | 5 | 5+ | 4 | 4 | 1d6 | 4 | 3d6+7 | 7 | 2 | 2 | 3 | 2 | A |
5 | Hős | 5 | 4+ | 4 | 5 | 2d6 | 4 | 3d6+7 | 8 | 3 | 2 | 3 | 2 | A |
6 | Hős | 6 | 4+ | 4 | 5 | 2d6 | 4 | 4d6+7 | 8 | 3 | 3 | 3 | 3 | A |
7 | Hős | 6 | 4+ | 4 | 5 | 2d6 | 4 | 4d6+7 | 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | A |
8 | Hős | 6 | 4+ | 4 | 5 | 2d6 | 4 | 5d6+7 | 9 | 4 | 3 | 3 | 4 | A |
9 | Lord | 7 | 3+ | 4 | 5 | 3d6 | 4 | 5d6+7 | 9 | 4 | 3 | 4 | 5 | A |
10 | Lord | 7 | 3+ | 4 | 5 | 3d6 | 4 | 6d6+7 | 9 | 4 | 4 | 4 | 6 | A |
Felszerelés: gyógyital (mint az elfé).
Fegyver: kard, 1d6+3 sebzésű.
Páncél: nincs.
Menekülés: a Harctáncost nem lehet sarokba
szorítani.
Különleges szabályok:
Ugrás: körönként egyszer két mezőt ugorhat bármely
irányba, az akadályokat és a karaktereket figyelmen kívül hagyva. Ez egy
mozgáspontba kerül.
Örvénylő halál: amennyiben ütéseit egy célpontra
fókuszálja, kap egy extra támadási lehetőséget. A gyilkos csapás szabályát ekkor
nem alkalmazhatja egyetlen támadására sem. Ez speciális manőver (lásd lentebb).
Kitérés: a támadások elől kitérhet, d6-tal gurítva az Újonc 6+, a Bajnok
és a Hős 5+, a Lord pedig 4+ eséllyel.
2 |
SPIRÁLORSÓ |
3 |
EGYENSÚLYÉRZÉK |
4 |
SUTTOGÓ SZÉL |
5 |
LÁNDZSAVÍVÁS |
6 |
PONTOS SZÚRÁSOK |
7 |
FEGYVERPÁR |
8 |
KÖDSZŐTTES |
9 |
ELUGRÁS |
10 |
HIPNOTIZÁLÁS |
11 |
ERDŐJÁRÓ |
12 |
REAKCIÓ GYORSULÁS |
Speciális manőverből körönként csak egyet vethet be.
Települések: a Harctáncos meglátogathatja az elf
negyedet - itt léphet szintet, és bármely más helyet, amit a többi elf.
Sörházban 2d6-2-vel határozza meg látogatásának eredményét.
A nagyváros elf negyedében varázskardját ugyanolyan mágikus tulajdonságokkal
rendelkező lándzsára cseréltetheti. Az elf varázslók 2d6*100 aranyat kérnek a
varázslatért. Ha azonban d6-on 1-est dob, a mágia csődöt mond. A pénz is
odalesz, és a kard mágiája is szertefoszlik. A lándzsa hegye elég széles, hogy
elférjen rajta pár extra rúna, mint például az Igefaló.
Felszerelés: nem viselnek sisakot, a vértek közül csupán a bőrpáncélt és az elf páncélt használják, mert a nehezebbek gátolnák őket a szabad mozgásban. Egyébiránt az elf által használható tárgyakat ő is igénybe veheti, például viselhet pajzsot.
A Párduclovagok egyike a legrégibb és legnevesebb
rendeknek, eredetüket az Arábia elleni keresztes háborúk idejéig vezetik vissza.
A Párduclovagok könnyen fölismerhetők párducbőr kacagányukról és párducfejes
pajzsukról.
Fehér Farkas Rend <Kétkezes pöröly: +1 sebzés, ha
természetes 6-ost gurít, akkor még +1d6.>
A Reik Őrzői Lovagrend
Lángoló Nap Lovagjai
Szint | Titulus | Fh | Ck | E | M | Sebzés | Sz | Ép | K | T | Szerencse | Ak | Képzettségek | Men |
Lvl | Title | WS | BS | S | M | DMG | T | W | I | A | Luck | WP | Skills | Pin |
1 | Apród | 3 | 5+ | 4 | 4 | 1d6 | 3 | 1d6+8 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 6+ |
2 | Lovag | 3 | 5+ | 4 | 4 | 1d6 | 3 | 2d6+8 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 6+ |
3 | Lovag | 4 | 4+ | 4 | 4 | 1d6 | 4 | 3d6+8 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 6+ |
4 | Lovag | 4 | 4+ | 4 | 4 | 1d6 | 4 | 4d6+8 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 6+ |
5 | Hős | 5 | 4+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 5d6+8 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5+ |
6 | Hős | 5 | 3+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 6d6+8 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5+ |
7 | Hős | 6 | 3+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 7d6+8 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5+ |
8 | Hős | 6 | 3+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 7d6+8 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5+ |
9 | Lord | 6 | 2+ | 4 | 4 | 3d6 | 4 | 8d6+8 | 6 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5+ |
10 | Lord | 6 | 2+ | 4 | 4 | 3d6 | 4 | 8d6+8 | 6 | 4 | 3 | 5 | 6 | 5+ |
Felszerelés: harci paripa.
Fegyver: kard, 1d6+4 sebzésű.
Páncél: láncing, ami +2 szívósságot ád.
Menekülés: 6+ eséllyel menekülhet.
Különleges szabályok:
Mivel a Lovag hozzászokott a súlyos páncélok
viseléséhez, ezért azok mozgását nem csökkentik.
2 |
FÉLELEMKELTÉS |
3 |
KÜLDETÉS |
4 |
VÉDELEM |
5 |
HÁRÍTÁS |
6 |
PAJZSFAL |
7 |
RETTENTHETETLEN |
8 |
FÖLTARTÓZTATÁS |
9 |
HARCI CSATAMÉN |
10 |
NÉPIHŐS |
11 |
HATALMAS ÜTÉS |
12 |
HŐSI HELYTÁLLÁS |
Települések: Sörházban 2d6-2-vel határozza meg látogatása következményeit.
Felszerelés: A Lovag nem használ lőfegyvert, esetleg dobófegyvereket. Ugyanazokat a varázstárgyakat használhatja, mint a barbár.
Lovagi kódex: a lovagok megvédik az ártatlanokat, segítenek a bajbajutottakon és tisztelik még ellenfeleiket is. Soha nem támadnak meg védteleneket, nem sarcolhatják meg a szegényeket, és nem támadnak orvul ellenfeleikre. A Lovagok soha nem hagyják cserben bajtársaikat.
Rengeteg harcos ragad fegyvert, hogy megvédje Öregvilágot a Káosz erőivel szemben. A Templomos egy ezen vitézek közül, aki egész életét istene kezébe ajánlja, s többnyire gyerekkorától erre a feladatra készül.
Ezen lovagok követik a lovagi kódexet, vagyis megvédik az ártatlanokat, segítenek a bajbajutottakon és tisztelik még ellenfeleiket is. Soha nem támadnak meg védteleneket, nem sarcolják meg a szegényeket, és nem támadnak orvul ellenfeleikre.
Szint | Titulus | Fh | Ck | E | M | Sebzés | Sz | Ép | K | T | Szerencse | Ak | Képzettségek | Men |
Lvl | Title | WS | BS | S | M | DMG | T | W | I | A | Luck | WP | Skills | Pin |
1 | Novícius | 3 | 5+ | 3 | 4 | 1d6 | 3 | 1d6+8 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 6+ |
2 | Lovag | 3 | 5+ | 4 | 4 | 1d6 | 3 | 2d6+8 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 6+ |
3 | Lovag | 4 | 4+ | 4 | 4 | 1d6 | 3 | 3d6+8 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 6+ |
4 | Lovag | 4 | 4+ | 4 | 4 | 1d6 | 4 | 4d6+8 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 6+ |
5 | Hős | 5 | 4+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 4d6+8 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5+ |
6 | Hős | 5 | 3+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 5d6+8 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5+ |
7 | Hős | 5 | 3+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 6d6+8 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5+ |
8 | Hős | 6 | 3+ | 4 | 4 | 2d6 | 4 | 7d6+8 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5+ |
9 | Lord | 6 | 2+ | 4 | 4 | 3d6 | 4 | 7d6+8 | 6 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5+ |
10 | Lord | 6 | 2+ | 4 | 4 | 3d6 | 4 | 8d6+8 | 6 | 4 | 3 | 5 | 6 | 5+ |
Felszerelés: szent szimbólum, harci paripa.
Fegyver: kard, 1d6+3 sebzésű.
Páncél: könnyű páncél, ami +2 szívósságot biztosít.
Menekülés: 6+ eséllyel menekülhet.
Különleges szabályok:
Kalandonként egyszer a Temlomos istene segítségével
megelőzhet valamely katasztrófát, vagy biztosíthatja a sikert. Egy csapást
elháríthat bármelyik harcosról, akár a sebzés kidobása után is bejelentve
képessége használatát, vagy egy dobáson garantált sikert biztosít, utóbbit
viszont előre be kell jelentenie.
Mivel szorosabb kapcsolatban áll az égiekkel, templomokban
és kápolnákban való imádkozás alkalmával kétszer dobhat a táblázatban. A
perselypénzen kívül (az imádkozás ára) bármennyi pénzt adományozhat a
templomnak, ugyanennyi jóakarat pontot kap cserébe. A jóakarat pontokat ugyanúgy
fölhasználhatja szintlépésre, mint az aranyat, ám ezeket nem veszítheti el.
2 |
PAJZSFAL |
3 |
LÁTOMÁS |
4 |
ELLENÁLLÁS Kalandonként egyszer egy halálos csapást figyelmen kívül hagyhatsz. |
5 |
MÁGIAELLENÁLLÁS A Templomos ellenállhat a mágiának, amennyiben d6-tal Bajnokként 6+, Hősként 5+, Lordként pedig 4+ értéket gurít. Sajnos bajtársait nem védheti meg. |
6 |
BÁTORSÁG |
7 |
PURGÁLÁS |
8 |
VÉDELEM SORVADÁSTÓL |
9 |
GYÓGYÍTÓ ÉRINTÉS |
10 |
SZENT AURA |
11 |
HÁRÍTÁS |
12
|
KEGYELT Utazásonként egyszer egy kedvezőtlen dobás újradobható, ám a második eredményt el kell fogadni. |
Települések: A templomos életét szigorú erkölcsi szabályok szerint éli. Ezért soha nem látogatja meg a Sörházat, az Alkímistát, és a Kaszinót.
Felszerelés: mivel a Templomos is lovag, így nem használ lőfegyvert, esetleg dobófegyvereket. Ugyanazokat a varázstárgyakat használhatja, mint a barbár.
Lovagi kódex: a lovagok megvédik az ártatlanokat, segítenek a bajbajutottakon és tisztelik még ellenfeleiket is. Soha nem támadnak meg védteleneket, nem sarcolhatják meg a szegényeket, és nem támadnak orvul ellenfeleikre. A Lovagok soha nem hagyják cserben bajtársaikat.
Készült: 2003.08.11.
Utolsó simítások: 2005.05.28.